نوشته شده توسط : ali


 

مشاورین ثبت شرکت برای ثبت شرکت فوم 2 راهکار ارائه می کند. متقاضیان محترم با بهره گیری از متخصصان مجرب ثبت می توانند گزینه مناسب را انتخاب نمایند.
الف : گزینه اول ثبت شرکت فوم تحت عنوان شرکت بامسئولیت محدود
ب : گرینه دوم ثبت شرکت فوم تحت عنوان شرکت سهامی خاص
ثبت شرکت فوم بامسئولیت محدود :
چنانچه دو یا چند نفر بخواهند شرکتی تاسیس کنند که بار مسئولیتی زیاد برای آن ها نداشته باشد باید شرکت خود را با مسئولیت محدود به ثبت برسانند . در شرکت بامسئولیت محدود هر یک از شرکا تا میزان سرمایه خود در قروض و تعهدات شرکت متعهد می شود.

نام شرکت بامسئولیت محدود
در نام شرکت با مسئولیت محدود، باید عبارت بامسئولیت محدود ذکر گردد وگرنه در مقابل ثالث تضامنی محسوب می گردد و تابع مقررات آن خواهد بود. نام شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد در غیر این صورت شریکی که نامش در اسم شرکت ذکر شده در حکم شریک ضامن خواهد بود.

تعداد شرکا در شرکت بامسئولیت محدود
شرکت بامسئولیت محدود، بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شود لذا ، این شرکت می تواند تنها با حضور دو شریک هم تشکیل گردد.
از آن جا که تشکیل شرکت با مسئولیت محدود ، عموماَ بر پایه شناخت شرکا از یکدیگر و اعتماد و اطمینانی که آنان به یکدیگر دارند صورت می گیرد از این رو، مادامی که تعداد شرکا از 12 نفر تجاوز نکرده است قانوناَ خود آن ها در شرکت نظارت دارند، در عین حالی که از تعیین ناظر و بازرس ممنوع نشده اند. ولی هر گاه عده شرکا بیش از 12 نفر باشد ، تعیین هیات نظارت – که به جای بازرس شرکت سهامی است – ضروری است.

حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت بامسئولیت محدود
در قانون تجارت، برای میزان سرمایه شرکت بامسئولت محدود هیچ مبلغی تعیین نشده است. با این حال به صورت عرفی حداقل سرمایه اسمی مبلغ یک میلیون ریال می باشد.
لازم به ذکر است، سرمایه شرکت بامسئولیت محدود به شکل سهم الشرکه پرداخت می شود، بدون آنکه عنوان سهم داشته یا به شکل سهام با قیمت اسمی معین و متساوی درآمده باشد.

مدارک ثبت شرکت بامسئولیت محدود
1- دو برگ شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
2- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
3- دو جلد اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
4- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
5- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
6- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد)
7- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
8- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
9- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
10- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
11- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.
ثبت شرکت فوم سهامی خاص :
هر گاه چند نفر بخواهند یک شرکت تشکیل دهند که در آن هر یک از شرکا به میزان سرمایه خود مسئولیت داشته باشند باید یک شرکت سهامی خاص به ثبت برسانند. شرکت هامی خاص از حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس تشکیل می شود.

نام شرکت سهامی خاص
در نام شرکت باید کلمه ” خاص” قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود. مثلاَ ” شرکت سهامی خاص البرز ” یا ” شرکت البرز، سهامی خاص ” . عبارت شرکت سهامی باید در تمام نوشته ها و سربرگ های شرکت قید گردد.

تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص
حداقل تعداد سهامداران جهت ثبت یک شرکت سهامی خاص 3 نفر که به سن قانونی ( 18 سال تمام ) رسیده باشند. لازم به ذکر است ، حداکثر بدون محدودیت می باشد.

حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت سهامی خاص
– حداقل سرمایه جهت ثبت یک شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال ( برابر با یکصد هزار تومان ) می باشد.
– در بدو تاسیس حداقل 35% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود.
– در صورت سرمایه غیر نقدی ( در صورت وجود ) باید به تفکیک تقویم و در اظهارنامه منعکس گردد.
– سرمایه شرکت صرفاَ توسط موسسین تامین می شود.موسسین شرکت،نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و به ثبت رسانیدن شرکت انجام می دهند،مسوولیت تضامنی دارند.تا وقتی که شرکت به ثبت نرسیده است،صدور ورقه سهم یا گواهینامه موقت سهم ممنوع است.در صورت تخلف امضاء کنندگان آن ها،مسوول جبران خسارات اشخاص ثالث خواهند بود.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص
1- تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت که باید به امضای سهامداران رسیده باشد.
2- تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد.اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.هر گاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد باید تمام آن تادیه گردیده و صورت تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس شده باشد و در صورتی که سهام ممتازه موجود باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه منعکس شده باشد.
3- ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
4- تعیین اولین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی و کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین
5- کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین(در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت
6- در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند،ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده(در سربرگ شرکت)و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی
7- در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برار اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی (اعم از حقیقی و حقوقی)
8- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت (مراکز پلیس +10)
9- ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی وجود ندارد.
10- ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند.در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد.در ذیل همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است:
نمونه متن اقرارنامه: بازرس (بازرسین) اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.
11- ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه
12- ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه
13- ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت
نکته : فرم اظهارنامه ، اساسنامه ، صورتجلسه در اداره ثبت شرکت ها موجود است.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



ارکان شرکت سهامی طبق قانون تجارت عبارتند از مجمع عمومی ، هیات مدیره و بازرس. ممکن است شرکتی مطابق اساسنامه خود دارای ارکان دیگری نیز باشد مانند شورای فنی یا شورای عالی معاملات.
رکن اداره کننده و به عبارت دیگر قوه مجریه شرکت های سهامی اعضای هیات مدیره آن هستند. سهام داران با انتخاب اعضای هیات مدیره و اعتماد به حسن عملکرد و درایت آنان سرمایه های خود را به شرکت می سپارند و آنان نیز با بهره گیری از هوش و خلاقیت خود پس از انقضای سال مالی سود مناسبی عاید شرکت و سهام داران می کنند.

ترکیب ، نحوه انتخاب و مدت تصدی
تعداد اعضای هیات مدیره در اساسنامه شرکت معین می شود مثلاَ سه ، پنج ، هفت نفر یا غیراین ها که به تصمیم مجمع عمومی موکول شده باشد. حداقل قانونی تعداد مدیران در سهامی عام پنج نفر است. اعضای هیات مدیره در دور اول توسط مجمع عمومی موسس و پس از آن توسط مجمع عمومی عادی انتخاب می شوند.
مدیران بایستی تعدادی سهام که در اساسنامه ذکر شده است را دارا باشند . اشخاص حقوقی را می توان به عنوان مدیر انتخاب نمود وی بایستی آن ها شخص حقیقی را به نمایندگی خود جهت حضور در جلسات هیات مدیره معرفی نماید. نماینده ممکن است به طور مکرر و صرفاَ با اعلام شخص حقوقی ذیربط، تغییر کند.
نحوه انتخاب مدیران طبق ماده 88 عبارت از این است که تعداد مدیران در تعداد آراء هر رای دهنده ضرب می شود و وی می تواند تمام یا بخشی از آراء خود را به هر شخصی که می خواهد اختصاص دهد. اساسنامه شرکت نمی تواند خلاف این ترتیب را مقرر دارد ( ولی ممکن است هر سهم ممتاز، دارای بیش از یک حق رای باشد ). کسی که دارای اکثریت سهام حتی یک رای باشد، در شرایطی می تواند یک عضو هیات مدیره را بیش از دیگران انتخاب کند لذا اینگونه اکثریت سهام نسبتاَ بسیار ارزشمند هستند.
در صورت کاهش اعضای هیات مدیره از تعداد مذکور در قانون یا اساسنامه ، به هر دلیل اعم از استعفا، از کارافتادگی، فوت یا از دست دادن صلاحیت های قانونی، اعضای علی البدل به ترتیب مذکور در اساسنامه جایگزین آنان خواهند شد وگرنه بایستی مدیران باقی مانده مجمع عمومی را برای تکمیل ترکیب هیات مدیره دعوت نمایند و اگر این دعوت به هر سببی صورت نگیرد ه رذینفع ( اعم از شرکاء و غیره ) حق خواهند داشت از بازرس شرکت درخواست نمایند که مجمع را دعوت نماید و بازرس مکلف به دعوت خواهد بود. در صورتی که از این طریق نیز دعوت نیاید، سهامدارانی که حداقل یک پنجم سهام شرکت را دارا باشند می توانند مجمع عمومی را به طریق مذکور در ماده 95 دعوت نمایند. اگر در هر حال بیش از شش ماه سمت حتی یک عضو بلاتصدی بماند، هر ذینفع حق خواهد داشت انحلال شرکت را از دادگاه درخواست نماید.
قانون تجارت در مورد فرد یا زوج بودن تعداد اعضای هیات مدیره مسکوت است. ولی ماده 121 ” لایحه ” تلویحاَ فرد بودن اعضای هیات مدیره را القا می کند زیرا حصول اکثریت بیش از نصف اعضا، وقتی اعضای هیات مدیره دو نفر باشند، امکان پذیر نیست. به هر حال مفاد این ماده آمره نیست و در اساسنامه شرکت اکثریت بیشتری را می توان مقرر کرد. مثلاَ حد نصاب حضور و اعتبار تصمیمات با حضور و رای موافق هر دو و یا هر سه عضو هیات مدیره تعیین شود.
هیات مدیره توسط رئیس و نایب رئیس که هیات انتخاب می نماید، اداره می شود. اموری مانند دعوت از هیات مدیره برای تشکیل جلسه و اداره جلسات و نیز دعوت از مجامع عمومی در مواردی که هیات مدیره مکلف به آن است توسط رئیس هیات مدیره انجام می شود. تصمیمات هیات مدیره با اکثریت حاضرین اتخاذ می شود مگر در اساسنامه اکثریت بیشتری ذکر شده باشد.
در ماده 109 ” لایحه ” مدت زمان مدیریت مدیران حداکثر دو سال تعیین شده است ولی از آنجایی که معمولاَ از خاتمه دوره تصدی تا برگزاری مجمع و انتخابات و سپس اعلام اسامی به اداره ثبت شرکت ها، جهت ثبت و درج در آگهی روزنامه، فاصله زمانی وجود دارد ماده 136 ” لایحه” در این فاصله مدیران سابق را کماکان مسئول امور شرکت و اداره آن ذکر کرده است زیرا در هیچ زمانی نباید شرکت بدون هیات مدیره و قوه اجرایی باشد.
طبق ماده 241 ” لایحه ” پاداش هیات مدیره نباید به هیچ وجه از پنج درصد در شرکت های سهامی عام و ده درصد در شرکت های سهامی خاص از سود قابل تقسیمی که در همان سال به صاحبان سهام پرداخت می شود تجاوز کند و در اساسنامه شرکت نیز نمی توان خلاف مقررات ماده فوق پیش بینی کرد. سود قابل پرداخت شرکت سودی است که پس از اعمال ذخایر و پرداخت مالیات به سهام دار پرداخت می شود.
گفتنی است پاداش هیات مدیره پس از تصویب در مجمع عمومی صاحبان سهام، به مثابه سود سهام داران، در حصه و قدر السهم مدیران قرار می گیرد و فقط خود آن ها می توانند در مورد نحوه تقسیم آن بین اعضای هیات مدیره بر مبنای میزان خدمات و تاثیر حضور و نیز طول دوره تصدی هر یک در هیات مدیره تصمیم بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


موضوع شرکت هدفی است که شرکا به خاطر آن گرد هم آمده اند و یک شرکت تاسیس کرده اند. موضوع شرکت پس از ثبت در صورت صلاحدید اعضای شرکت قابل تغییر و یا کاهش و افزایش می باشد.

برای تغییر موضوع شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل گردد. و پس از آن صورتجلسه تنظیم و به امضا سهامداران شرکت برسد.

 

نکته ۱ : برای تغییر موضوع شرکت باید به مجوزی بودن یا نبودن موضوع توجه کرد و در صورت مجوزی بودن ، جواز را از سازمان مربوطه اخذ کرد.

 

نکته ۲ : موضوعات جدید یا الحاقی باید از موضوعاتی انتخاب شود که غیر قانونی و غیر مجاز نباشند و قابل ثبت باشد.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


در هنگام ثبت شرکت انتخاب آدرس دقیق شرکت اجباری نیست به همین دلیل خیلی از افراد آدرس محل سکونتشان را به جای آدرس دفتر مرکزی قید می کنند.

ولی ۲ ماه پس از ثبت شرکت باید برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام کنند. برای اخذ کد اقتصادی تعیین آدرس دقیق شرکت که یک محل اداری باشد، الزامیست.

سهامداران می توانند با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده صورتجلسه تغییر آدرس شرکت را تنظیم کنند و آدرس شرکت خود را تغییر دهند.

یا اگر به هر دلیل دیگری آدرس شرکتی را که ثبت کرده اید تغییر کند ، می بایست حتما این تغییر آدرس را به صورت صورتجلسه تغییرات اعلام و روزنامه نمایید.

آدرس هر شرکت محلی است که از نظر قانون به عنوان نشانی اصلی و معتبر جهت هرگونه ارسال ها در نظر گرفته می شود. از اینرو حتما در اسرع وقت می بایست این تغییر اعلام گردد.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توانید ثبت شرکت در طارم را بدون داشتن اطلاعاتی انجام دهید ما در این مقاله سعی در آشنایی شما یا این موضوع داریم.

 

آشنایی با شهر طارم
شهرستان طارم جزوه استان زنجان به حساب می آید.

این شهرستان در شمال استان واقع شده است.

با استان‌های گیلان و قزوین و اردبیل همسایه می‌باشد.

جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۸۵ خورشیدی، برابر با ۴۳٬۹۶۴ نفر بوده‌است.

مرکز این شهرستان، شهر آب‌بر می‌باشد ومساحت آن 2235 کیلومتر مربع است. با توجه به شرایط اقلیمی نیمه گرمسیر شهرستان که متفاوت از سایر نقاط استان است کشاورزی (زراعت، باغبانی و دامپروری) از اهمیت ویژه‌ای در این منطقه برخوردار می‌باشد به‌طوری‌که در ۱۲ سال گذشته فعالیت در زمینه‌های یادشده از رونق خوبی برخوردار بوده است. مکان های دیدنی این شهر آتشکده سانسیز, آتشکده الزین , آتشکده پیرچم , روستا باستانی قوهیجان , چشمه قوهیجانقلعه درام , لعه جوجرگان , قزل قلعهآبشار هشترخان طارم می توان اشاره کرد.

ثبت شرکت در طارم

ثبت شرکت
به طور کلی شرکت به معنای این است که اشخاصی جمع شوند و مجموعه ای را با هم تشکیل دهند و با آن مجموعه فعالیت های اقتصادی انجام دهند، نفعی ببرند و پس از کسر هزینه های انجام گرفته، سود باقیمانده را بین اعضای شرکت تقسیم کنند.

از مزیت های ثبت شرکت این است که جلوه حقوقی، قانونی و رسمی به کسب و کارتان می بخشد بزرگترین دلیلی که شرکت های با اشخاص حقیقی کار نمی کنند این است که نمی توانند به راحتی به آن ها اعتماد کنند و کار را به یک شخص بسپارند یا خیالشان از این بابت ناراحت است که کسی غیر از آن شخصی حقیقی وجود ندارد که مسئولیت کار را بر عهده بگیرد اما با ثبت شرکت با این مشکل روبه رو نخواهید شد.به رسمیت شناخته شدن شرکت موجب اطلاع یافتن اشخاص و معامله‌کنندگان از شرکت شده و به واسطه‌ی آن سبب برقراری روابط مالی-اقتصادی با خیالی آسوده از دیگر مزیت های ثبت شرکت است. در حقیقت ثبت شرکت این مسئله را روشن می‌نماید که آیا شخصیت حقوقی ثبت شده به مقررات لازمه احترام گذاشته است یا خیر و به راحتی افراد می توانند به شرکت شما اعتماد کنند.

 

انواع شرکت
شرکت ها کلا به 2 دسته شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم بندی می شوند:

 

شرکت تجاری
این نوع شرکت تحت قوانین تجاری می باشد که دارای هدف دریافت سود و منفعت به صورت گروهی باشد که بین افراد تقسیم می شود و فعالیت آن ها مربوط به امور تجاری و بازرگانی می باشد که شرکت های تجاری به 7 دسته تقسیم می شود: شرکت سهامی, شرکت با مسئولیت محدود, شرکت تضامنی, شرکت مختلط غیر سهامی ,شرکت مختلط سهامی , شرکت نسبی , شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت مدنی
این شرکت از شراکت سرمایه نقدی و غیر نقدی افراد حقیقی و حقوقی تشکیل می شود و هر فرد مالک سرمایه خود می باشد و شرکت را به صورت گروهی اداره می نمایند.

 

مراحل ثبت شرکت:
انتخاب یک یا چند شریک قابل اطمینان:
در مرحله ی اول لازم است تا شما شرکا خود را برای ثبت یک شرکت انتخاب نمایید چون طبق قانون یک فرد به تنهایی نمی تواند یک شرکت را ثبت کند بلکه باید از دو نفر بیشتر باشند و مسئولیت افراد را با توجه به سهامی که در شرکت دارند تعیین می کنند.

مراجعه به اداره ثبت شرکت:
شما میتوانید به اداره ی شهرتان مراجعه کرده و درخواست ثبت شرکتتان را بکنید یا می توانید از طریق سایت فرم مورد نظر را پر کرده تا نام شما در لیست افراد ثبت شرکت قرار گیرد تا مراحل کارتان آغاز گردد.

 

ارائه نام انتخابی:
شما حق انتخاب 5 اسم برای شرکتتان را دارید تا طبق قوانین یکی از آنها تایید شود اما حتما دقت داشته باشید که نام انتخابی شما نباید تکراری باشد و نباید نام اختصاری و مخفف باشد همچنین از انتخاب نام غیر فارسی اجتناب نمایید و از 5 کاراکتر بیشتر نباشد.

 

مدت و موضوع شرکت:
انتخاب مدت و موضوع شرکت شما بسیار مهم است.

حتما باید قبل از اقدام به ثبت شرکت با مشورت بین سهامداران این موضوع را تعیین کنید چون با توجه به موضوع شرکت شما کسب و کار آینده تان را ادامه خواهید داد و بسته به نوع شرکتتان باید به مجوز آن اقدام نمایید.

تعیین آدرس شرکت:
مشخص کردن آدرس دقیق شرکت و ارائه آن به اداره ثبت شرکت لازم می باشد.

در صورت مشخص نبودن آدرس شرکت می توانید آدرس محل زندگی خودتان را تا زمان مشخص شدن آدرس محل کارتان بدهید.

 

مشخص کردن سرمایه شرکت:
شما باید میزان کلی سهام شرکت تان را مشخص کنید.

سهم هر فرد را به صورت جداگانه ارائه دهید و در فرم مشخصات همهی افراد را با میزان سهامشان وارد کنید چون مسئولیت افراد را در شرکت مشخص می کند.

 

تعیین تعداد شعبه ها:
در زمان پر کردن فرم ها لازم است تعداد شعبه ها را در سطح شهر مشخص نمایید اما دراین کار نیاز به مشورت با سهامداران و دریافت رضایت نامه از آنها می باشد اگر فعلا قصد گسترده کردن شرکت تان را ندارید می توانید این قسمت را خالی رها کنید .

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت:
مدارک تمام اعضای سهامدار در شرکت
داشتن مجوز شرکت
رضایت همه ی سهامداران و امضای آنها
ارائه نام شرکت به اداره ثبت شرکت
ارائه مدارک لازم به اداره ثبت شرکت
ثبت نام در سازمان ثبت شرکت
تعیین موضوع فعالیت شرکت



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


اگر قصد ثبت شرکت در بندر ماهشهر را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. همچنین برای یافتن پاسخ مناسبی برای این سوال که آیا ثبت شرکت در بندر ماهشهر می تواند در آینده باعث پیشرفت در تجارت و کسب و کار من شود؟ به معرفی مختصر این شهر می پردازیم.

بندر ماهشهر که یکی از شهر های استان خوزستان است بعد از اهواز وسیع ترین شهرستان در استان خوزستان به شمار می رود. بندر ماهشهر به دو بخش ماهشهر قدیم و ناحیه ی صنعتی تقسیم می شود. بندر ماهشهر که از معدود شهرهای ایران است دارای خور است، خور موسی که در جنوب ماهشهر قرار دارد از مهمترین خور ها است که از نظر استراتژیک و اقتصادی اهمیت بسیاری دارد. قابل ذکر است که صنعت پتروشیمی ماهشهر از جهت کمیت و کیفت چنان دارای تنوع و گستردگی است که به عنوان پیشرو صنعت آینده دنیا تلقی می شود.

ثبت شرکت در بندر ماهشهر

انوع ثبت شرکت در بندر ماهشهر
شرکت سهامی عام
شرکت سهامی خاص
شرکت با مسئولیت محدود
شرکت نسبی
شرکت تضامنی
شرکت تعاونی
شرکت مختلط سهامی
شرکت مختلط غیر سهامی
بر اساس آمارگیری های انجام شده توسط سازمان ثبت شرکت، بیشترین ثبت شرکت در بندر ماهشهر در رده اول به شرکت سهامی خاص و پس از آن به شرکت با مسئولیت محدود اختصاص دارد. در نتیجه در ادامه به بررسی این دو نوع شرکت و مدارک مورد نیاز جهت ثبت آن ها می پردازیم.

ثبت شرکت سهامی خاص در بندر ماه شهر
شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که تمامی سرمایه آن به وسیله موسسان شرکت تامین می شود.

تمام سرمایه به بخش های کوچکتری به نام سهام تقسیم می شود که حداقل 35% آن باید در حساب شرکت در حال تاسیس سپرده گذاری شود. حداقل اعضا برای تاسیس شرکت سهامی خاص 3 نفر است که دو نفر به عنوان اعضای هیات مدیره و یک نفر به عنوان سهامدار است، همچنین دو نفر دیگر نیز به عنوان بازرس انتخاب می شوند که بازرسان نباید با سهامداران و مدیران نسبت فامیلی داشته باشند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در ماهشهر
ارائه دو نسخه تکمیل شده از اظهارنامه شرکت سهامی خاص
ارائه دو نسخه تکمیل شده از اساسنامه شرکت سهامی خاص
ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجلس عمومی موسسان که به امضا کلیه اعضا رسیده باشد.
ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده همه اعضای هیات مدیره، سهامداران و بازرسان
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه همه اعضای هیات مدیره، سهامداران، مدیران و بازرسان شرکت
ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% از سرمایه شرکت به حساب شرکت در حال تاسیس
اگر اعضای هیات مدیره و یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند، ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده و همچنین کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده شخص نماینده حقوقی اجباری است.
اگر سهامدار خارجی در میان سهامداران باشد، اشخاص حقیقی باید کپی برابر اصل پاسپورت را ارائه دهند و اشخاص حقوقی نیز باید گواهی ثبت شرکت که حاوی آخرین وضعیت شرکت است را ارائه دهند. تحویل اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیار نامه وکیل سهامدار خارجی نیز الزامی است.
ارائه اقرار نامه کلیه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مبنی بر این که هیچگونه ممنوعیتی برای پذیرفتن این سمت ها ندارند.
ارائه اقرار نامه ای توسط بازرسان شرکت مبنی بر اینکه دارای هیچ گونه نسبت فامیلی (سببی و نسبی) با مدیران و اعضای هیات مدیره ندارند.
ارائه اصل و یا کپی برابر اصل وکالتنامه در صورتی که وکیل امور مربوط به ثبت شرکت را انجام می دهد.
ارائه اصل و یا کپی برابر اصل قیم نامه
ارائه مجوز در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد.
ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بندر ماهشهر
شرکت با مسئولیت محدود را می توان با حداقل دو نفر تاسیس کرد.

حداقل سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.

در چنین شرکتی سرمایه به سهام تقسیم نمی شود و شرکا به میزان سرمایه ای که به شرکت آورده اند در برابر دیون و قروض شرکت مسئول هستند. به علت تقسیم نشدن سرمایه شرکت به سهام، نقل و انتقال سهم الشرکه توسط شرکا به راحتی انجام نمی شود. درج عبارت “شرکت با مسئولیت محدود” قبل و یا بعد از نام شرکت به صورت خوانا و بدون فاصله الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بندر ماهشهر
ارائه دو نسخه تکمیل شده از تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود که به وسیله همه شرکا به امضا رسیده باشد.
ارائه دو نسخه تکمیل شده از شرکت نامه که به وسیله همه اعضا امضا شده باشد.
ارائه دو جلد از اساسنامه که همه صفحات آن به وسیله شرکا، اعضا هیات مدیره و مدیران به امضا رسیده باشد.
ارائه دو نسخه از صورت جلسه هیات مدیره که مدیران منتخب آن را امضا کرده باشند.
ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسان که توسط شرکا و بازرسان به امضا رسیده باشد.
ارائه فتوکپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی همه شرکا و اعضا ی هیات مدیره، همچنین اگر مدیر عامل خارج از اعضای هیات مدیره انتخاب شود در این صورت ارائه فتوکپی کارت ملی و شناسنامه وی نیز به صورت جداگانه الزامی است.
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه همه شرکا، اعضای هیات مدیره، مدیران و بازرسان شرکت
ارائه معرفی نامه نمایندگان، تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس و یا آخرین تغییرات آن اگر شرکا و اعضا هیات مدیره از میان اشخاص حقوقی باشند.
اگر سهامدار خارجی در میان سهامداران باشند ارائه کپی برابر اصل پاسپورت آن ها الزامی است.
ارائه مجوز در صورتی که نیاز به دریافت مجوز باشد.
ارائه وکالتنامه در صورتی که انجام امور مربوط به ثبت بر عهده وکیل باشد.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


برای آشنایی بیشتر با چگونگی ثبت شرکت در حمیدیه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید همچنین برای شناخت بیشتر شما با شهرستان حمیدیه به معرفی مختصر آن می پردازیم.

شهرستان حمیدیه یکی از شهرستان های استان خوزستان است که دارای دو بخش و 4 دهستان است. در 12 دی 1391 حمیدیه با جدایی از اهواز به شهرستان تبدیل شد که خود شامل بخش مرکزی با توابع دهستان های کرخه، دهکده و همچنین بخش گمبوعه با توابع دهستان های طراح و جهاد است. طبق آمار گیری های انجام شده توسط مرکز آمار ایران در سال 1395 جمعیت این شهرستان بیش از 53000 نفر گزارش شده است.

مزایای ثبت شرکت در حمیدیه
به هنگام راه اندازی کسب و کار بحث ثبت شرکت به میان می آید که در این صورت بسیاری از افراد دنبال دلایل قانع کننده ای هستند که چرا باید شرکت خود را به ثبت برسانند؟ زیرا بسیاری از افراد که تجربه و اطلاعات چندانی از دنیای تجارت ندارند ثبت شرکت را بیهوده می دانند اما بهترین پاسخ برای سوال فوق این است که:

بهتر است بدانید اگر می خواهید فعالیت های تجاری و غیر تجاری خود را نظم و سامان ببخشید، ثبت شرکت بهترین و تنها راه حل آن است. برای هر شرکت ثبت شده مزایایی در نظر گرفته شده است که شما با به ثبت رساندن شرکت می توانید از آن ها بهرمند شوید که برخی از این تسهیلات و مزایا اعم از اخذ وام، دریافت مجوز های قانونی، شرکت در مزایدات و مناقصات و… اشاره کرد. همچنین فراموش نکنید اگر کسب و کار خود را با هدف رسیدن به مدارج بالا و پیشرفت در سطح جهانی راه اندازی می کنید، تمامی این اهداف با به ثبت رساندن شرکت میسر می شود چرا که تمامی تسهیلات عمدتا شامل شرکت ها می شود و نه افراد حقیقی.

ثبت شرکت در حمیدیه

انواع قالب های ثبت شرکت در حمیدیه
شرکت سهامی عام
شرکت سهامی خاص
شرکت با مسئولیت محدود
شرکت تضامنی
شرکت نسبی
شرکت مختلط سهامی
شرکت مختلط غیر سهامی
شرکت تعاونی تولید و مصرف
ثبت شرکت سهامی خاص در حمیدیه
شرکت سهامی خاص، شرکتی است که برای تشکیل آن حداقل به 3 نفر نیاز است که دو نفر آن ها به عنوان اعضای هیات مدیره و 1 نفر نیز به عنوان سهامدار است همچنین انتخاب بازرس اصلی و علی البدل نیز در این نوع شرکت ها الزامی است. در شرکت های سهامی خاص تمامی سرمایه منحصرا به وسیله سهامداران انتخاب می شود. حداقل سرمایه برای تشکیل چنین شرکتی یک میلیون ریال است که حداقل 35% آن را در حساب شرکت در حال تاسیس به صورت غیر قابل برداشت سپرده گذاری می کنند. نکته بسیار مهمی که باید درباره شرکت های سهامی خاص بدانید این است که در مزایدات و مناقصات، بیشترین توجه و انتخاب دیگر شرکت ها و سازمان های دولتی از میان شرکت های سهامی خاص است.

مدارک مورد برای ثبت شرکت سهامی خاص در حمیدیه
ارائه دو نسخه از اظهار نامه شرکت سهامی خاص
ارائه دو نسخه از اساسنامه
ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین
ارائه دو نسخه از صورت جلسه اعضای هیات مدیره
ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده همه سهامداران، بازرسان، مدیران و اعضای هیات مدیره
ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% از سرمایه شرکت به حساب شرکت در حال تاسیس
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه سهامداران، بازرسان، اعضای هیات مدیره
ارائه فرم انتخاب نام شرکت (5 نام پیشنهادی باید به ترتیب اولویت آن ها نوشته شود)
ارائه آدرس، کدپستی و شماره همراه تمامی اعضا و بازرسین شرکت
ارائه مجوز در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیازمند دریافت مجوز باشد.
ارائه وکالتنامه
ثبت شرکت با مسئولیت محدود در حمیدیه
شرکت های با مسئولیت محدود بین حداقل دو نفر جهت انجام امور تجاری تشکیل می شود. در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به سهام تقسیم نمی شود و به سرمایه ای که توسط شرکا به شرکت آورده می شود، سهم الشرکه می گویند. سهم الشرکه به راحتی قابل نقل و انتقال نیست. تمامی شرکا به میزان سرمایه ای که به شرکت آورده اند در قبال تعهدات و دیون شرکت مسئول هستند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در حمیدیه
ارائه دو نسخه از تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود
ارائه دو برگ از شرکت نامه
ارائه دو نسخه از اساسنامه
ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین
ارائه دو نسخه از صورت جلسه اعضای هیات مدیره
ارائه کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی همه شرکا، مدیران و اعضای هیات مدیره
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه همه اعضای هیات مدیره، مدیران شرکت
ارائه مجوز در صورت نیاز
ارائه وکالتنامه
تفاوت شرکت سهامی خاص با شرکت با مسئولیت محدود در حمیدیه
در شرکت سهامی خاص برای تشکیل حداقل به 3 نفر نیاز است اما در شرکت با مسئولیت محدود با دو نفر نیز شرکت قابل تشکیل است.
در شرکت سهامی خاص حداقل 35% از سرمایه شرکت باید در حساب شرکت درشرف تاسیس بلوکه شود و 65% باقیمانده آن نیز در تعهد سهامداران باقی می ماند اما در شرکت با مسئولیت محدود تمامی سرمایه به مدیر عامل تحویل داده می شود.
تشکیل گروه های عمومی در شرکت با مسئولیت محدود شرایط پیچیده و دشواری دارد اما در شرکت سهامی خاص شرایط ساده و آسان تر است.
انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت سهامی خاص الزامی است اما در شرکت با مسئولیت محدود این چنین نیست و وجود بازرس اختیاری است.
در شرکت سهامی خاص مدیران از میان سهامداران انتخاب می شود اما در شرکت با مسئولیت محدود مدیر عامل می تواند می تواند خارج از شرکا انتخاب شود.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


1-در زمان ارائه درخواست از طریق سامانه جامع ثبت شرکتها در قسمت اشخاص می بایست نسبت به درج کد فراگیر ملی و سایر اطلاعات اقدام گردد. اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی که به عنوان نماینده تعیین میگردند بایستی نسبت به ارسال تصویری از رسید اینترنتی درخواست کد فراگیر ملی که از طریق سایت سازمان امور مالیاتی قابل پیگیری و وصول بوده و متضمن شماره کد فراگیر ملی باشد ، اقدام نمایند.
2- درخواست کتبی شرکت مادر
3- اساسنامه، آگهی تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شده و قرارداد نماینده یا نمایندگان با شرکت خارجی که اصل مدارک فوق بایستی به تائید سفارت، نمایندگی یا کنسولگری ایران در آن کشور رسیده و نیز یک نسخه ترجمه رسمی مدارک فوق که بایستی توسط مترجمان رسمی ترجمه شده و به تائید اداره اسناد و امور مترجمان رسمی (فنی) قوه قضائیه رسیده باشد.
4- گزارش توجیهی نماینده در ایران که بایستی حاوی اطلاعات ذیل باشد:
- اطلاعات مربوط به فعالیتهای شرکت
- تبیین دلایل و ضرورت تاسیس نمایندگی در ایران
- تبیین نوع و حدود اختیارات و محل فعالیت نماینده
- برآورد نیروی انسانی ایرانی و خارجی مورد نیاز
- نحوه تامین منابع وجوه ارزی و ریالی برای ادراه امور نمایندگی
5- ارائه تعهدنامه دائر بر اینکه چنانچه مجوز فعالیت آنها از سوی مراجع ذیصلاح لغو شود در ظرف مدت معینی که توسط اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ابلاغ می شود نسبت به انحلال شعبه و معرفی مدیر تصفیه اقدام نمایند. (موضوع ماده 6 آئین نامه اجازه ثبت شعبه و نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران)
6- تصویرمصدق گذرنامه و ترجمه آن در مواردی که شخص حقیقی خارجی به عنوان نماینده معرفی شده باشد.
7 - چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به عنوان مدیر شعبه تعیین گردیده باشند ارایه مدارک و مستنداتی که جهت ثبت شرکتها ضروریست به پیوست سایر مدارک ارسال گردد.
8-گزارش فعالیت نمایندگی
9- آخرین گزارش مالی تائید شده
نماینده یا نمایندگی شرکت خارجی بر اساس ماده 8 آئین نامه اجرائی قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی موظفند گزاش فعالیت نمایندگی در ایران را همراه با صورتهای مالی حسابرسی شده خود ظرف مدت 4 ماه پس از پایان سال مالی به دستگاه های زیربط ارسال دارند.
تذکر : حسابرسی مذکور تا زمانی که آئین نامه اجرائی تبصره 4 ماده واده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذی صلاح به عنوان حسابدار رسمی (مصوب 1372) اعلام نشده است، باید توسط سازمان حسابرسی و موسسات حسابرسی مورد قبول دستگاه ذیربط که شرکای آن افراد حقیقی تائید شده توسط اداره نظارت سازمان حسابرسی باشند، انجام گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 




آيين نامه اجرايي قانون اجازه ثبت شعبه يا نمايندگي شركتهاي خارجي
ماده 1- شركتهاي خارجي كه در كشور محل ثبت خود، شركت قانوني شناخته مي شوند، مشروط به عمل متقابل در كشور متبوع ، مي توانند براي فعاليت در ايران در زمينه هاي زير براساس مقررات اين آيين نامه و ساير قوانين و مقررات مربوط نسبت به ثبت شعبه يا نمايندگي خود اقدام نمايند:
1- ارائه خدمات بعد از فروش كالاها يا خدمات شركت خارجي .
2- انجام عمليات اجرايي قراردادهايي كه بين اشخاص ايراني و شركت خارجي منعقد مي شود.
3- بررسي و زمينه سازي براي سرمايه گذاري شركت خارجي در ايران .
4- همكاري با شركتهاي فني و مهندسي ايراني براي انجام كار در كشورهاي ثالث.
5- افزايش صادرات غيرنفتي جمهوری ُاسلامي ايران.
6- ارايه خدمات فني و مهندسي و انتقال دانش فني و فناوري.
7- انجام فعاليتهايي كه مجوز آن توسط دستگاه هاي دولتي كه به طور قانوني مجاز به صدور مجوز هستند، صادر مي گردد. از قبيل ارايه خدمات در زمينه هاي حمل و نقل ، بيمه و بازرسي كالا، بانكي، بازاريابي و غيره .
ماده 2- شعبه شركت خارجي ،‌ واحد محلي تابع شركت اصلي است كه مستقيما موضوع و وظايف شركت اصلي را در محل ، انجام مي دهد. فعاليت شعبه در محل، تحت تام و با مسئوليت شركت اصلي خواهد بود.
ماده 3- شركتهاي خارجي متقاضي ثبت شعبه در ايران موظفند اطلاعات و مدارك زير را به همراه درخواست كتبي خود به اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتي ارايه نمايند.

1- اساسنامه شركت ،‌ آگهي تاسيس و آخرين تغييرات ثبت شده در مراجع ذيربط.
2- آخرين گزارش مالي تاييد شده شركت.
3- گزارش توجيهي حاوي اطلاعات مربوط به فعاليتهاي شركت و تبيين دلايل و ضرورت ثبت شعبه در ايران ، تعيين نوع و حدود اختيارات و محل فعاليت شعبه ، برآورد نيروي انساني ايراني و خارجي مورد نياز، و نحوه تامين منابع وجوه ارزي و ريالي براي اداره امور شعبه.
ماده 4- نماينده شركت خارجي ، شخص حقيقي يا حقوقي است كه براساس قرارداد نمايندگي ، انجام بخشي از موضوع و وظايف شركت طرف نمايندگي را در محل بر عهده گرفته است. نمايندگي شركت خارجي ، نسبت به فعاليتهايي تحت نمايندگي شركت طرف نمايندگي در محل انجام مي پذيرد، مسئوليت خواهد داشت.
ماده 5- اشخاص حقيقي ايراني يا اشخاص حقوقي كه متقاضي ثبت نمايندگي شركت خارجي در ايران هستند موظفند، ترجمه فارسي اسناد و اصل مدارك و اطلاعات زير را به همراه درخواست كتبي خود به اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتي ارايه نمايند:
1- تصوير مصدق قرارداد موضوع ماده (4) اين آيين نامه .
2- مدارك شناسايي شخص متقاضي‌: براي اشخاص حقيقي ، تصوير شناسنامه و نشاني اقامتگاه قانوني و براي اشخاص حقوقي ، اساسنامه شركت و آگهي تاسيس و آخرين تغييرات ثبت شده آ، نزد مراجع ذيربط.
3- ارائه سابقه فعاليت شخص متقاضي ثبت نمايندگي ،‌در زمينه امر پيش بيني شده در قرارداد نمايندگي.
4- اساسنامه شركت خارجي طرف نمايندگي ، آگهي تاسيس و آخرين تغييرات ثبت شده آن نزد مراجع ذيربط.
5- گزارش فعاليتهاي شركت خارجي طرف نمايندگي و تبيين دلايل و ضرورت اخذ نمايندگي.
6- آخرين گزارش مالي تاييد شده شركت خارجي طرف نمايندگي
7- معرفي وزارتخانه ذيربط.
ماده 6- اشخاصي كه مجوز فعاليت آنها از سوي مراجع ذيربط لغو ميشود مكلفند، در مهلت تعيين شده توسط اداره ثبت شركتها و مالكيتهاي صنعتي ، نسبت به انحلال شعبه يا نمايندگي و انجام امور تصفيه آن اقدام نمايند.
تبصره - شركتهايي كه مجوز فعاليت آنها تمديد نمي شود، 6 ماه مهلت دارند تا نسبت به انحلال شركت ثبت شده و انجام امور تصفيه آن اقدام نمايند.
ماده 7- شعبه شركتهاي خارجي كه نسبت به ثبت شعبه خود در ايران اقدام نموده و به فعاليت مي پردازند موظفند ، هر سال گزارش سالانه شركت اصلي مشتمل بر گزارشهاي مالي حسابرسي شده توسط حسابرسان مستقل مقيم در كشور متبوع را به دستگاه ذيربط ارايه نمايند.
ماده 8- كليه اشخاص حقيقي و حقوقي مشمول اين آيين نامه موظفند گزارش فعاليت شعبه يا نمايندگي در ايران را همراه با صورتهاي مالي حسابرسي شده خود ظرف مدت 4 ماه پس از پايان سال مالي به دستگاههاي ذيربط ارسال دارند. حسابرسي مذكور تا زماني كه آيين نامه اجرايي تبصره 4 ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصي و حرفه اي حسابداران ذي صلاح به عنوان حسابدار رسمي – مصوب 1372 – اعلام نشده است، توسط سازمان حسابرسي و موسسات حسابرسي مورد قبول دستگاه ذيربط كه شركاي آن افراد حقيقي تاييد شده توسط اداره نظارت سازمان حسابرسي باشند، انجام مي گيرد.
ماده 9- اداره امور شعبه يا نمايندگي ثبت شده طبق اين آيين نامه ، بايد توسط يك يا چند شخص حقيقي مقيم ايران انجام گيرد.
ماده 10- به منظور برخورداري شركتهاي خارجي از مزاياي اين آيين نامه و استمرار فعاليت آنها شركتهاي خارجي كه تاقبل از لازم الاجرا شدن اين آيين نامه ، در ايران ، از طريق شعبه يا نمايندگي خود فعاليت مي كرده اند مكلفند، اطلاعات و مدارك موضوع مواد 3 و5 اين آيين نامه را به دستگاههاي ذيربط ارايه داده و وضعيت خود را با آيين نامه تطبيق دهند



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


ثبت طرح صنعتی
ثبت شركت
تماس با کارشناس ثبت
مشاوره یا ثبت درخواست آنلاین
در زبان معمول، طرح صنعتی معمولا به شکل و ظاهر کلی یک کالا اشاره دارد اما در لسان حقوق مالکیت فکری طرح صنعتی خصوصیات مربوط به شکل و ساختار، و یا نقش و تزئینات به کار رفته در یک کالا به واسطه یک فرایند صنعتی است که در کالای خاتمه یافته ایجاد چشم نوازی و جذابیت کند. بنابراین به عنوان یک قاعده کلی ، طرح صنعتی متشکل است از:

ویژگی های سه بعدی مانند شکل یک کالا
ویژگی های دو بعدی مانند تزئینات ، خطوط یا رنگ های به کار رفته در یک کالا
ترکیبی از موارد فوق
طرح صنعتی در انواع گسترده ای از محصولات صنعتی و صنایع دستی به کار برده می شود. از ابزار فنی و تجهیزات پزشکی گرفته تا ساعت ها، جواهرات، کالاهای لوکس و تجملی، ابزار خانگی، وسایل الکتریکی، ماشین های سواری و از طرح های نساجی گرفته تا کالاهای تفریحی، همه می توانند مشمول طرح صنعتی باشند.

حمایت از طرح صنعتی چه حقوقی به دارنده آن می دهد؟

هرگاه یک طرح صنعتی به موجب قانون به ثبت برسد مالک آن از حق انحصاری جلوگیری از نسخه برداری غیرمجاز یا تقلید توسط شخص ثالث برخوردار می شود این حق موجب می شود اشخاص ثالث از ساخت، عرضه، واردات، صادرات یا فروش هر محصولی که طرح در آن به کار رفته یا در آن گنجانده شده است منع شوند. شایان ذکر است قانون و شیوه عملکرد هر کشور، حوزه اصلی حمایت از طرح های ثبت شده را معین خواهد کرد به عنوان مثال جمهوری اسلامی ایران در ماده 28 قانون حمایت از اختراعات، طرح های صنعتی، علائم و نام های تجارتی مصوب 1386 این حقوق را اینچنین برمی شمرد:

الف- بهره برداری از هر طرح صنعتی که در ایران ثبت شده باشد، توسط اشخاص، مشروط به موافقت مالک آن است.

ب- بهره برداری از یک طرح صنعتی ثبت شده عبارت است از : ساخت، فروش و وارد کردن اقلام حاوی آن طرح صنعتی.

ج- مالک طرح صنعتی ثبت شده می تواند علیه شخصی که بدون موافقت او افعال مذکور در بند (ب) این ماده را انجام دهد یا مرتکب عملی شود که عادتا موجبات تجاوز آینده را فراهم آورد در دادگاه اقامه دعوی نماید.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()